اجزای ایمپلنت کدامند

عوامل شکست ایمپلنت دندان

شکست ایمپلنت دندان می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. برخی از عوامل شکست ایمپلنت دندان عبارتند از:

عفونت: عفونت در محل ایمپلنت می‌تواند منجر به تخریب بافت‌های اطراف و ضعف ایمپلنت شود.

عدم التزام به نکات پس از عمل جراحی: عدم رعایت دقیق نکات پس از عمل جراحی ایمپلنت می‌تواند منجر به عوارض و تضعیف ایمپلنت شود.

کاشت زودهنگام: کاشت زودتر ایمپلنت یعنی اعمال فشار و استفاده از دندان مصنوعی قبل از اتصال کامل به استخوان می‌تواند باعث شکست ایمپلنت شود.

استفاده نادرست: استفاده نادرست از دندان مصنوعی یا عدم مراقبت مناسب از آن می‌تواند به تخریب ایمپلنت منجر شود.

مشکلات استخوان: مشکلات مرتبط با استخوان می‌توانند باعث عدم پیوستگی مناسب ایمپلنت به استخوان شوند.

عدم رعایت توصیه‌های پزشک: عدم رعایت توصیه‌های پزشک مربوط به مراقبت و نگهداری ایمپلنت می‌تواند به شکست آن منجر شود.

مشکلات جراحی: مشکلات خود جراحی ایمپلنت نیز می‌تواند باعث شکست آن شود.

ایمپلنت دندان یک راه حل عالی برای جایگزینی دندان است. میلیون‌ها نفر یک یا چند دندان را از دست داده‌اند که می‌تواند بر نحوه صحبت کردن، غذا خوردن و لبخند زدن آنها تأثیر بگذارد. ایمپلنت ها می توانند این مشکلات را برطرف کنند.

میزان موفقیت ایمپلنت دندان حدود ۹۵ درصد است. اگر ایمپلنت دندانی شما شکست می خورد، ممکن است به یکی از چندین علت باشد. ممکن است تقصیر دندانپزشکی باشد که آن را نصب کرده است یا عوامل دیگر با ما همراه باشید تا تمام دلایل را مورد بررسی قرار بدهیم.

چه عواملی باعث شکست ایمپلنت دندان میشود

نمای کلی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نزدیک ترین جایگزین به دندان طبیعی هستند. ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند و یک تاج دندان جایگزین دندان موجود می شود.

ایمپلنت های دندانی علاوه بر دائمی ترین گزینه برای جایگزینی دندان از دست رفته، بسیاری از نیازهای زیبایی شناختی و عملکردی را نیز برآورده می کنند، از جمله:

از استخوان فک و لثه های موجود برای جلوگیری از عقب نشینی و زوال بیشتر حمایت کنید
طبیعی ترین ظاهر هر ترمیم را ارائه دهید
ترمیم عملکرد دندان دائمی بدون تحرک مانند پروتز
رهایی از پوسیدگی دندان، به این معنی که آنها نمی توانند حفره های جدیدی مانند تاج دندان ایجاد کنند
حفظ ظاهری جوان تر با پر کردن فک و صورت

میزان شکست ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان، مانند هر درمان دندانی، ممکن است با شکست مواجه شود. با این حال، در میان طیف وسیعی از پروتزهای دندانی، ایمپلنت ها یکی از کمترین میزان شکست را دارند.

میزان شکست ایمپلنت حدود ۵ درصد است. مطالعات نشان می دهد که از هر ۲۰ بیمار تنها ۱ نفر ممکن است شکست ایمپلنت دندانی را تجربه کند. این میزان شکست در مقایسه با اکثر روش‌ها پایین است و ایمپلنت‌ دندان معمولاً ارزش ریسک را دارند.

در نهایت چه کسی مسئول شکست ایمپلنت دندان است؟

اگرچه میزان موفقیت ایمپلنت دندان در مقایسه با سایر روش های دندانپزشکی بالا است، ایمپلنت های دندانی ممکن است به دلایل مختلفی با شکست مواجه شوند.

مهم است که قبل از کاشت ایمپلنت، دلایل شکست را با متخصص دندانپزشک خود در میان بگذارید. کاشت ایمپلنت یک سرمایه گذاری پرهزینه و به موقع است و در عین حال که برای سلامت دهان و دندان شما مفید است، بهتر است دلایل رایج شکست و نحوه پیشگیری از آنها را بدانید.

برخی از علل شکست ایمپلنت دندان طبیعی هستند، اما برخی دیگر می تواند به دلیل اشتباه دندانپزشک شما باشد.شکست هایی که نشان دهنده قصور دندانپزشکی است

در موارد نادر، دندانپزشک شما ممکن است مسئول شکست ایمپلنت دندان شما باشد. دانستن علل احتمالی می تواند به شما در تعیین اینکه آیا قصور دندانپزشکی دخیل است یا خیر کمک کند.

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان چگونه است

شایع ترین علل شکست ایمپلنت که مربوط به اشتباه دندانپزشک است:

تشخیص اشتباه، که می تواند منجر به ارزیابی نادرست و برنامه های درمانی شود
عدم توضیح در مورد خطرات یا موارد منع ایمپلنت
عدم دریافت رضایت آگاهانه از بیمار
عدم دریافت تاریخچه کامل پزشکی از بیمار
تجویز نادرست داروها یا آنتی بیوتیک ها
استفاده از ابزارهای استریل نشده
عدم مراقبت های بعدی مناسب

سایر علل شایع شکست در ایمپلنت

دندانپزشک شما ممکن است همه چیز را به درستی انجام داده باشد و ایمپلنت های دندانی شما همچنان شکست خورده باشد. علل دیگر می تواند منجر به شکست شود، از جمله:

بهداشت نامناسب دهان، که می تواند منجر به عفونت باکتریایی شود
بیماری لثه
عدم وجود استخوان فک کافی برای نگه داشتن پست ها، مانند پوکی استخوان
استعمال دخانیات
ساییدن مداوم دندان ها یا دندان قروچه
بیماری های خود ایمنی
داروهای خاصی که می توانند رشد استخوان را مهار کنند
عدم رعایت بهداشت توصیه شده پس از عمل

علائم شکست ایمپلنت دندان چیست؟

استئواینتگراسیون یک فرآیند جدایی ناپذیر است که تضمین می کند ایمپلنت با موفقیت لنگر انداخته و در استخوان یکپارچه شود. بدون استئواینتگراسیون، موفقیت طولانی مدت ایمپلنت وجود ندارد و ممکن است با شکست مواجه شود.علائم اولیه و دیررس شکست ایمپلنت دندان وجود دارد. اگر اخیراً جراحی ایمپلنت انجام داده‌اید، ممکن است علائمی را مشاهده کنید که نشان می‌دهد ایمپلنت با موفقیت استخوان‌سازی نشده است.

شکست ایمپلنت حتی ۱۰ سال پس از کاشت ممکن است رخ دهد. علائم رایج شکست ایمپلنت عبارتند از:

التهاب و تورم لثه
تحلیل رفتن لثه و از دست دادن بافت
خون ریزی
روکش یا ایمپلنت دندان متحرک
درد شدید هنگام جویدن

چگونه از شکست ایمپلنت دندان جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از شکست ایمپلنت دندان، مهم است که نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشک را رعایت کرده و به طور دقیق به مراقبت و نگهداری ایمپلنت اختصاص دهید. همچنین، مراجعه منظم به پزشک برای بررسی و مراقبت‌های لازم نیز حائز اهمیت است.

بهترین راه برای جلوگیری از شکست ایمپلنت این است که از قبل برای درمان خود با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید. برخی از دندانپزشکان از فناوری پیشرفته سه بعدی برای ایجاد راهنماهای جراحی استفاده می کنند تا ایمپلنت دقیقاً برای جلوگیری از شکست قرار داده شود.

با دندانپزشک خود در مورد هر گونه عادت سیگار کشیدن یا الکل صحبت کنید و تاریخچه پزشکی و داروهای کامل خود را فاش کنید. در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است باعث شکست بالقوه ایمپلنت شود و اینکه چگونه می توانید برای جلوگیری از آن برنامه ریزی کنید بحث کنید.

با رعایت رژیم غذایی نرم، اجتناب از سیگار کشیدن و رعایت بهداشت دهان و دندان، دستورالعمل های مراقبت های بعدی دندانپزشک خود را دنبال کنید. همچنین، حتماً برای قرارهای بعدی برنامه ریزی کنید.

dental implant

چه زمانی به دندانپزشک خود مراجعه کنید

چند روز پس از جراحی ایمپلنت دندانی، برای اطمینان از بهبودی مناسب، یک پیگیری را برنامه ریزی خواهید کرد. اشعه ایکس همچنین می تواند به تعیین بالینی موفقیت ایمپلنت کمک کند.

هنگامی که ایمپلنت و تاج شما قرار داده شد، باید برای حفظ سلامت دهان و دندان، معاینات معمولی را با دندانپزشک خود برنامه ریزی کنید.

اگر درد شدید، خونریزی، تورم، تحرک ایمپلنت یا تب را تجربه کردید، باید برای ویزیت اورژانسی با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

اگر مشکوک به قصور دندانپزشکی هستید چه باید کرد؟

اگر فکر می کنید که شکست ایمپلنت دندان شما ناشی از قصور دندانپزشکی است، باید با پزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید که در این مورد به شما کمک کند.دندانپزشکان تحت مراقبت استاندارد خاصی قرار دارند، و اگر آن را تایید نکرده باشند، ممکن است مستحق دریافت غرامت باشید.

درمان یک ایمپلنت دندان ناموفق

دندانپزشک شما باید ایمپلنت دندانی ناموفق را خارج کند. شما باید به علت اصلی شکست رسیدگی کنید. درمان همیشه شامل کشیدن ایمپلنت شکست خورده است.

پس از برداشتن ایمپلنت ناموفق، لثه و استخوان شما به زمان نیاز دارند تا بهبود یابند. ممکن است تا ۶ ماه یا بیشتر طول بکشد تا ناحیه به درستی قبل از کاشت ایمپلنت دیگر بهبود یابد.بسته به محل ایمپلنت، ممکن است برای حمایت و ثبات بیشتر به جراحی اضافی مانند پیوند استخوان یا تقویت سینوس نیاز داشته باشید.

هنگامی که دلیل شکست ایمپلنت کشف شد، معمولاً می توان یک ایمپلنت جدید قرار داد و درصد موفقیت بالایی داشته باشد. اگر کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان دیگری نیستید، ممکن است واجد شرایط پروتز دندان مانند بریج یا دستگاه متحرک باشید.

خطرات عدم تعمیر ایمپلنت ناموفق

غفلت از برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت ناموفق می تواند پیامدهای سلامت دهان و دندان داشته باشد. برخلاف دندان هایی که دارای اعصاب هستند و می توانند هنگام درد سیگنال دهند، ایمپلنت هیچ عصب یا رگ خونی ندارد. در عوض، هنگامی که عفونت رخ می دهد، ایمپلنت شما ممکن است متحرک شود و باعث درد و تحلیل استخوان شود.

ایمپلنت دندانی درمان نشده و ناموفق می تواند منجر به التهاب و عفونت موضعی یا عمومی شود. این ممکن است باعث از دست دادن استخوان قابل توجهی شود که منجر به موفقیت ضعیف تر ایمپلنت در آینده می شود. عفونت همچنین ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد تا از عفونت سیستمیک و عوارض پزشکی جلوگیری شود.

دلایل عفونت ایمپلنت دندان

هزینه تعمیر ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت بسته به تعداد ایمپلنت و نوع ترمیم دندان به طور قابل توجهی متفاوت است. بعد از بررسی و معاینه دقیق متخصص ایمپلنت میزان هزینه و مدت زمان آن مشخص خواهد شد.

اگر ایمپلنت شما شکست بخورد، ممکن است شما مسئول تعویض آن با هزینه ای نزدیک یا به همان قیمت سرمایه اولیه خود باشید.

بسیاری از دندانپزشکان در مورد هزینه های خود از قبل صحبت می کنند، بنابراین در صورت نیاز به تعمیر ایمپلنت دندان، شما از هزینه های آن آگاه هستید.

اگر ایمپلنت به دلیل خطای دندانپزشک شکست بخورد، ممکن است حق بازپرداخت یا غرامت را داشته باشید.

در غیر این صورت، اگر به دلیل بهداشت نامناسب دهان، عادت سیگار کشیدن یا یک وضعیت پزشکی کنترل نشده شکست بخورد، شما مسئول هزینه های تعمیر ایمپلنت خود هستید.

ایمپلنت دندان جایگزینی برای دندان از دست رفته است. آنها میزان موفقیت کلی بالایی دارند، اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل طبیعی یا اشتباه دندانپزشک شما شکست بخورند.

درمان یک ایمپلنت دندانی ناموفق همیشه شامل کشیدن ایمپلنت است، در غیر این صورت ممکن است عفونی شود. شما می توانید با ترسیم یک برنامه درمانی با دندانپزشک خود، صادق بودن در تاریخچه پزشکی خود و پیروی دقیق از دستورالعمل های مراقبت های بعدی، از شکست ایمپلنت جلوگیری کنید.

فیکسچر ایمپلنت چیست
بهترین کلینیک ایمپلنت دندان